Sugo Italiano

 

Hát igen, ehhez az ételhez is nagyon sok emlék fűz... Ezzel kapcsolatban a legfontosabb, hogy rájöttem az igazán finom ételek lényege az egyszerűség. Ugye sokan ettek már olasz spagettit (Bolognai, Milánói, stb.). Némelyik finom, másik kevésbé, de én még nem ettem két egyformát, és őszintén szólva soha nem ettem olyan finomat, mint anyósomét. Pedig anyuka nem egy szakácsfenomén (nem megbántva őt, hisz imádom az anyósom és jó szakács a szó klasszikus, magyar értelmében...), nade az anyósom anyósa olasz származású és gyakran nyaraltak Olaszországban ahol anyósának az olasz testvére mindig főzött nekik „szúgót” ahogy ő mondta (gyk: a "szúgó" a magyar szósz olaszul). Miután én is ezt megtanultam lázas híve lettem eme egyszerű szósznak, és ádázul próbálom irtani a tipikus magyar háziasszonyos hagymás, pörköltes, sárgarépás bolognai szószokat….

Hozzávalók:

  • Fél kiló darált marha és fél kiló darált sertéshús
  • 4db 40 dkg paradicsomkonzerv (olasz darabolt vagy egybe paradicsom)
  • 2 leveskocka (ha lehet olasz és nem Knorr/Maggi)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1.5 deci olívaolaj

Elsőnek kb. fél deci olíván megpirítom a felszeletelt fokhagymát. Vigyázat, nehogy megégjen. Utána a fokhagymát eltávolítom, az nem kell bele. Ezután megpirítom az olajon a húst. Miután kifehéredett a húst, ráöntöm a paradicsommártásokat, kb.  még fél liter vizet és a maradék olívaolajat. Ezután kb. 2 órán keresztül lassú lángon agyonfőzöm. És kész. Olíva, paradicsom és hús: nem kell semmi más. Al dentére főzött fusili tésztával és jó nagy adag parmezánnal tálalom. Mennyei.